New year cookies! Zencefilli, tarçınlı yeni yıl kurabiyesi var buyurmaz mısınız? 

  
Zannediyorum ki yılın bu zamanını seven içi kıpır kıpır olan biri olarak yalnız değilim 🙂 mağaza vitrinleri, caddeler, ağaçlar, küçüklü büyüklü çam ağaçlarının üzerinde renkli ışıklarının dışarı yansıdığı pencereler, kar taneleri, süsler ve tabiki kurabiyeler 🙂 Noel babalı, çam ağaçlı birbirinden nefis kurabiyeler! 

Güzel bi giriş olguysa eğer şimdi fonda bir Jingle bells dinleyip hem çocukluğumuza dönüp hemde yeni yıl kıpırtısıyla devam edebiliriz 🙂

Demem o ki bende  henüz yeni yıla birkaç hafta varken o zamana kadar hem bayatlamayan hemde yeni yıl coşkusunu hissettiren bu kurabiyelerden yaptım. Astım ağacımızın dallarına gelip geçen yesin :))  

Bir değişiklik olsun bir de tarif paylaşımı yapayım bloğumda diye de hem tarifini aşama aşama fotoğrafladım. Bu satıra kadar okuduysan eğer teşekkür ederim, devamı aşağıda :)) 

1. Aşama malzemeler 

  
1 yumurta

3\4 su bardağı şeker

1\3 margarin 

  
Önce bu üçünü güzelce mikserle çırptım. Daha sonrada ;

2 su bardağı un

1 kaşığı tarçın

1,5 tatlı kaşığı zencefil

1 çay kaşığı kabartma tozu hepsini ilave edip iyice homojen olmasını sağladım. 

  
Hamurumu yarım saat dinlenmesi için streç filme sarıp buzdolabına gönderdim. Bu ayrıntı çok önemli arkadaşlar :p bir Emine Beder ipucu vericeğimi zannediyorsanız eğer hayır! çünkü hamur dinlenirken dağıttığınız kirlettiğiniz malzemeleri toparlamak için ayrılan bi zaman olduğunu düşünüyorum o yüzden önemli 🙂 :p 

Hamurumuzu keyif dinlenip keyif çatması için buzdolabına gönderdikten 20dk sonra fırını 175 dereceye ısıtmak için açtım. 

   
 
Hamurumu ikiye böldüm çünkü hepsini bir anda yapma imkanım yok, kalan kışımın kurumaması için streç filmi kapattım. Veee başladım minnak merdanemle açmaya 🙈 :)) 

   
 
İşte sonra böyle tepsiye dizerek 10-12 dk kadar fırında pişirdim. 

Efendim? O kürdanlar niçin mi orda ? :))  

 
Çünkü böyle minik ipler geçirdim ben 🙂 demiştim ya yılbaşı ağacına astım gelip geçen alsın yesin diye :)) 

Şaka bir yana metal yada genel itibariyle koruyuculuğu iyi olan bir kapta uzun süre saklayabilirsiniz kurabiyelerinizi. 

İşte bu kadaaaaaaar! 

Geldiğin için teşekkürler, yine gel :))

New year cookies! Zencefilli, tarçınlı yeni yıl kurabiyesi var buyurmaz mısınız? ” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

